Pages

Wednesday, 20 August 2014

"TIME TO REMEMBER" ("The Neverending Storie")


This film is an adaptation of  the book "Die Unendliche Geschichte" a german fantasy novel by Michael Ende in 1979 but the movie is from 1984 and tell about Bastian,  a young boy who lives a dreary life being tormented by school bullies. On one such occasion he escapes into a book shop where the old proprieter reveals an ancient story-book to him, which he is warned can be dangerous. Shortly after, he "borrows" the book and begins to read it in the school attic where he is drawn into the mythical land of Fantasia, which desperately needs a hero to save it from destruction.


Esta película es una adaptación del libro "Die Unendliche Geschichte"  una novela de fantasía alemana escrita por Michael Ende en 1979. Pero la película fue hecha en 1984 y cuenta la historia de Sebastián, un joven que vive una vida aburrida siendo atormentada por matones de la escuela. En una ocasión él se escapa en una librería donde la vieja dueña revela un antiguo libro de cuentos con él, y es advertido de que puede ser peligroso. Poco después, se "toma prestado" el libro y comienza a leerlo en el ático de la escuela en la que se introduce en la mítica tierra de Fantasia, que necesita desesperadamente un héroe para salvarla de la destrucción.



Characters / Personajes

Bastian


Atreyu



Falkor, the luckdragon




Artax




The childlike Empress (moon child)



AURYN a mystical Ouroboros talisman
AURYN un talismán místico de Ouroboros

Bastian find the book...

Atreyu was chosen...


I cried in this scene when I was child...



Atreyu fight with Gmork the wolf



 Morla the turtle



 the sphinxes



Rock Biter




 so cute Falkor <3


The seeing hand Horok castle


the sphinxes 





I do not remember how old I was the first time I saw this movie, but quite small, it is a lovely movie, my favorite character was undoubtedly Falkor the dragon.
The Empress seemed so beautiful, but her gestures were something stupid in my opinion :P
even so the whole movie is adorable!, definitely I want to see it again, years since I've seen. Part 2 I did not like the truth. I'll stick with this one :)



No recuerdo que edad tenía la primera vez que vi esta película, pero era bastante pequeña, es una encantadora película, mi personaje favorito sin duda, era Falkor el dragón.
 La emperatriz me parecía tan bella, pero sus gestos eran algo estúpido a mi parecer :P, 
aún así toda la película es adorable!, sin duda la volvería a ver, años que no la he visto. La parte 2 no me gustó la verdad. Me quedo con esta única :)

Neverending storie song a classic!













1 comment:

  1. venia a decirte que me mandes un inbox al facebook de mi blog porque saliste ganadora del sorteo oasap y no te encontraba en fb,veo esto y me dio una ree nostalgia,era mi pelicula favorita de mi niñez,nunca más la volvi a ver y creo que hasta no recordaba el nombre jajaja

    besote! escribime a mi facebook please asi te digo que tenés que hacer!

    ReplyDelete

Any comments with respect are welcome, please share your link blog and I comment back, plus I always answer and follow back :)
Todos los comentarios con respeto son bienvenidos, Chicas compartan sus links yo les comento de vuelta, además siempre respondo y sigo de vuelta :)