Pages

Wednesday, 13 August 2014

"Time to Remember"
(AEROSMITH)



Aerosmith is a band with a long trajectory and is currently in force, but particularly I'll sumarize and talk about album, I fall in love "GET A GRIP" 1993.
OVERVIEW:
Also known as "The Bad Boys from Boston" their sound hard rock and heavy metal with roots in the blues, was formed in Boston, Massachusetts in 1970, guitarist Joe Perry, bassist Tom Hamilton, Steven Tyler (vocals), drummer Joey Kramer, and guitarist Ray Tabano, later replaced by Brad Whitford.
discography:


Aerosmith es una banda con una larga trayectoria y que actualmente esta vigente, pero particularmente voy a resumir y hablar del álbum que me conquistó "GET A GRIP" 1993. 
RESUMEN: 
También conocidos como "Los chicos malos de Boston", su sonido  hard rock y heavy metal con raíces en el blues,se formó en Boston, Massachusetts en 1970. El guitarrista Joe Perry, el bajista Tom Hamilton,  Steven Tyler (vocalista), baterista Joey Kramer, y el guitarrista Ray Tabano, reemplazado luego por  Brad Whitford.
Discografía:





























"Get A Grip" became the most successful album of Aerosmith and most sold in worldwide, filing more than 20 million copies. Personally, this is the album that I most like, maybe due to the success, and because their video clips just fell in love with Alicia Silverstone; but beyond that, there is something very sensual in their music and lyrics, and I think  is the blues  on them, Aerosmith is definitely one of the bands I listen and I love them. and that made me discover me in my adolescence. I share some videos of this album you must know, and the last video is a song "Dream on", that really shows another side in the voice of Tyler, has a wonderful and powerful voice for my taste and I feel admiration for him.

"Get a Grip" se convirtió en el álbum de Aerosmith más exitoso y más vendido mundialmente, archivando más de 20 millones de copias en todo el mundo. Personalmente, es el álbum que mas me gusta, quizás por ese éxito, y porque justamente en sus video clips caí enamorada de Alicia Silverstone; pero más allá, hay algo muy sensual en su música y letras, y creo que es el blues que hay en ellas, Aerosmith sin duda es una de las bandas que escucho y que me encantan. y que me hicieron descubrirme en mi adolescencia. les comparto algunos videos de este album que tu debes conocer, y el último video es una canción "Dream on", que de verdad muestra otra faceta en la voz de Tyler, tiene una voz admirable y poderosa para mi gusto, y siento admiración por el.

























2 comments:

  1. I used to love Aerosmith when I was younfer, this made me feel really nostalgic :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. <3 aw yep me too, I really feel nostalgic with their music :)

      Delete

Any comments with respect are welcome, please share your link blog and I comment back, plus I always answer and follow back :)
Todos los comentarios con respeto son bienvenidos, Chicas compartan sus links yo les comento de vuelta, además siempre respondo y sigo de vuelta :)