Pages

Wednesday, 14 May 2014

"Goodbye Vinceza "


Well, I  had mentioned  in my previous  post that one of my kittens died , so this post is          dedicated to her, Vinceza or  Vinchy, as we called ...
2 years ago we brought Vinchy , we all thought it was a boy, so we named Vincent , to 4 or 5 months later we knew was a girl , so named by Vinchy then Vinceza , a mixture between the name and princess. Vinchy was a very loving cat, entrusted with people, but had a defect she was glutton, not just eating his cat food , but also loved the home food and candy , not meowed a lot, exept when she wanted a treat , was submitted by my other cat Fergie, and very spoiled, my daughter slept with her and also Vinchy woke up her in the morning , also cried when my daughter went to school , Vinceza was faithful only to accompany the hours of meals on the table , always hoping for a prize , liked getting wet in the rain, and also relax  in the backyard; under the almond tree in summer ..
Unfortunately here is impossible not to let cats out  house  , so she always escaped two more houses next to mine, and always heard the neighbor and her nana throw her out ... I know that not all Everyone loves cats, but we can not judge and say that they are annoying , they are animals that have no reason, they are innocent; and the best of all , they become part of the family , and are deeply loved , I am not able to hitting an animal , often makes me sad to kill an ant , greatly respect life . Humans are the most selfish and destructive being, does not understand that this world is to share our life not only between species but also between all living things. But here's the reality , and Vinchy was brutally beaten by nana my neighbor caused internal bleeding , was diagnosed veterinary , My neighbor has spoken to me and apologized that do not serve me , said dismissing his nana, and also said that she was the one that hit my cat , but there is no need to sue to justice evidence , here the law of animal abuse is a joke , and whatever I do , nothing will back my Vinceza  to us ... I still cry ... I know she is well , vinceza was suffering and dying , so the vet euthanized  , and we could say goodbye to her, my daughter cried a lot ...


Bueno, había mencionado en mi post anterior que una de mis gatitas ha muerto, así que este post esta dedicado a ella, Vinchy o Vinceza como le decíamos...
Hace 2 años trajimos a vinchy, todos creíamos que era un chico, así que lo nombramos por Vincent, hasta 4 ó 5 meses después nos entermos que era una chica, así que la nombramos por Vinchy y luego Vinceza, una mezcla entre su nombre y princesa. Vinchy era una gata muy cariñosa, confiada con la gente, pero tenía un defecto, era glotona, no sólo comía su alimento para gatos, sino también le encantaba la comida de casa y las golosinas, no maullaba mucho, excepto cuando quería que le dieran una golosina, era sometida por mi otra gata Fergie, y muy regalona de mi hija, dormía con ella y también la despertaba en las mañanas, ademas lloraba cuando mi hija se iba al colegio, Vinceza era la única fiel en acompañarnos a las horas de las comidas en la mesa, siempre esperaba por un premio, le gustaba mojarse bajo la lluvia, y también descansar bajo el almendro del patio en verano...
Lamentablemente acá es imposible no dejar salir a un gato de la casa, por lo que siempre se escapaba a dos casas mas al lado de la mía, y siempre oía a la vecina y a su nana echarla de allí... Sé que no todo el mundo ama a los gatos, pero no podemos juzgar y opinar de que son molestos, son animales que no tienen razón, son inocentes y lo mejor de todo, que llegan a ser parte de la familia, y son amados profundamente, no soy capaz de golpear un animal, muchas veces me da tristeza hasta matar una hormiga, respeto enormemente la vida,. El ser humano es el ser mas egoísta y destructivo, no entiende que este mundo esta para compartir la vida no solo entre nuestra especie sino también entre todo ser viviente. Pero así es la realidad, y Vinchy fue golpeada brutalmente por la nana de mi vecina, le causó una hemorragia interna, fué el diagnóstico de la veterinaria, Mi vecina ha hablado conmigo y a pedido disculpas que no me sirven, aseguró despedir a su nana, y también aseguró que ella fue la que golpeo a mi gata, Pero no hay pruebas necesarias para demandarla a la justicia, acá la ley de maltrato animal es una burla, y haga lo que haga, nada devolverá a mi Vinceza... Aún la lloro... Sé que esta bien, vinceza estaba agonizando, así que la veterinaria le aplicó la eutanasia, y pudimos despedirnos de ella, mi hija lloró mucho...













Vinceza now lies buried under her favorite tree, almond backyard, and when spring arrives intend to plant a white camellia in her honor ...
So share this song dedicated to my precious cats and especially to remember her forever ...

Goodbye beloved Vinceza ...

Ahora Vinceza yace sepultada bajo su arbol favorito, el almendro del patio trasero, y cuando llegue primavera pretendo plantar una camelia blanca en su honor...
Así que compartiré esta canción dedicada a mis preciosas gatas y sobretodo para recordarla siempre...

Adios amada Vinceza...



12 comments:

  1. I'm so heartbroken to hear this! Vinceza was beautiful and I bet you all are missing her terribly. Praying for you and your family.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many thanks dear, for reading and commenting, much more for your consolation you do not know how much it means to me that someone cares of this tragedy, your prayer will be a precious gift, thank you :)

      Delete
  2. Amazing post !Would you like to follow each other?
    http://kate-fashionschtick-kate.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you, I will check your blog first :)

      Delete
  3. Ooh, my condolences :( ! I can tell you I know how it feels, pets are like family members. Such a lovely kitty. I also feel sorry for your daughter :(
    Vincenza is watching you as a star from the sky now <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you very much Lara, nice words for my heart, yes I guess Vinchy is a star now will keep in our hearts forever :)

      Delete
  4. Lots of strength and hugs your way! ♡
    It's really hard to loose a family member and especially with such horrible events..feel so sad for Vinceza :'(
    I hope that the person who did it, will find it in their future and karma will hit back one way or another. No-one should hurt another living being, there's no excuse, never..

    ~ Frillycakes ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much indeed, and you have every reason bad things people do is always returned, especially innocent creatures who can not defend themselves; I see you followed me and I thank you a lot, I appreciate every word of breath, hugs to you too.

      Delete
  5. Carlita me dio mucha pena leer esto, de verdad se me llenaron los ojitos de lagrimas y yo soy super poco emocional y sensible pero no puedo creer que le pegaron de tal forma, pobresita es igual al Shippo con mi vecina igual tenemos un problema parecido una vez vino a la casa acusando al gato que se va a meter a su casa y hace pis y se come las cosas pero son animalitos ruego para que nunca le peguen. mi vecino una vez le pego pero no le paso nada grave de echo lo sgatos lo ven y salen arrancando... De verdad carlita lo lamento mucho yo amo a mis gatos y si algo así le pasara a uno de mis gatos me afectaría bastante. Descansa en paz hermosa :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sí es igual al Shippo :) ... El problema cuando las personas no entienden que los animales son como niños, no entienden lo que puede molestar a una persona. También hubiera esperado y preferido un golpe para asustarla tal como lo hicieron con Shippo, pero ensañarse así con un animal es de gente ignorante y malvada, con criaturas que no se pueden defender. Muchas gracias por leer este post, cuando me hablan y entienden este dolor por la muerte de mi Vinceza me alivia y me hace sentir que entienden mi perdida , así que muchas gracias por tus palabras. Cuida mucho a tus gatitos, cariños para ti Bunny :)

      Delete
  6. Lo siento muchísimo!! Tu gatita era tan hermosa y ningún animalito merece que lo traten así. Te mando mucha fuerza y cariño.
    PD: Sacale la chucha a la nana de tu vecina, a ver si le gusta que le peguen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muchas gracias :) tienes razón ningún animalito merece tal crueldad y ojalá pudiera!! , aunque ya no trabaja allí, de todas maneras la vecina es una vil cómplice también, se lo dejo a las vueltas de la vida que siempre castiga ;) saludos!

      Delete

Any comments with respect are welcome, please share your link blog and I comment back, plus I always answer and follow back :)
Todos los comentarios con respeto son bienvenidos, Chicas compartan sus links yo les comento de vuelta, además siempre respondo y sigo de vuelta :)